نوشته شده توسط : نسرین معین

تجهیز 3500 هکتار زمین خراسان شمالی به سامانه نوین آب پاشی آغاز شد
حسن نامجو پنج شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا خاطرنشان کرد : اکنون 131 پروژه در سطح بیش تر از 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های استان در حال اجرا است .
او افزود : سامانه های آب پاشی قطره ای هم در 942 هکتار از زمین های منطقه دشت در زمین های زراعی و باغی انجام میشود .
او با اشاره به ترقی 70 درصدی ایمن سازی چشمه ها درفاز در آغاز این پروژه اعلام کرد : پروژه یاد شده , اصلی ترین پروژه آب پاشی نوین در استان است و سعی داریم اجرای آن در فصل بهار سال آتی تمام شود .
نامجو اظهارکرد : درین پروژه تامین لوله و بقیه امکانات از محل کمک های بلاعوض دولت , تامین می شود که پیش گویی می شود در سه ماهه اولیه 96 عملیات اجرایی آن به پایان برسد .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در باره نحوه تامین اعتبار پروژه های آب پاشی تحت فشار اظهار‌کرد : اکنون به ازای تمام پرونده های تکمیل شده , بودجه اختصاص داده شده‌است .

*اعطای جواز 24 عنوان عمل به سازمان نظام مهندسی کشاورزی
نامجو با اشاره به بیان دستور العمل تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره وری اظهار کرد : بر پایه ی این ضابطه جواز 24 عنوان فعالیت به اداره نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شده‌است .
او افزود : بر طبق فرمان العمل مزبور نیروی انسانی کارشناس مراکز ضابطه افزایش بهره وری به اداره نظام مهندسی و نظام دامپزشکی بیان شده‌است .
او اظهار‌کرد : به استناد این امر العمل حدود 39 عنوان مجوز جدید و ترکیب نیروی آن‌ها به اداره نظام مهندسی و دامپزشکی واگذار شده که از این تعداد 24 عنوان مجوز مرتبط با اداره نظام مهندسی کشاورزی است .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان کرد : واگذاری امور مرتبط با مراکز تلقیح مصنوعی دام , موسسات تامین نیروی کار در بخش کشاورزی , موسسه ها خدمات تصحیح نژاد , عرضه گذاشته ها و امکانات کشاورزی , آزمایشگاه تجزیه خاک و گیاه , موسسات علم بنیان اعم از این اموری است که بدین اداره واگذار شده‌است .
او اظهارکرد : همینطور این فرمان العمل کارها مرتبط با موسسات تخصصی بخش کشاورزی دربرگیرنده موسسات زراعی , باغی , آب و خاک , مشاوره وپیمانکاری را شامل می شود .
او اظهار کرد : از این پس جواز این مرکزها بوسیله اداره نظام مهندسی صادر و آنالیز های ضروری بر روی آنان اعمال می گردد .
او افزود : ادغام نیروی انسانی سبب می گردد موسسه ها به طور تخصصی سازمان شود و در سود اشتغال علم آموختگان بخش کشاورزی را داشته باشیم .

*انعقاد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به خواسته تحلیل بر زمین های واگذار شده به متقاضی ها
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع ارگانیک خراسان شمالی از منعقد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به مراد بررسی بر زمین های واگذار شده به درخواست کنندگان خبر اعطا کرد .
نامجو گفت : بر پایه ی این تفاهم طومار از این پس ارزیابی بر زمین های واگذار شده به وسیله کارها زمین ها به درخواست کنندگان بوسیله این اداره انجام میشود .
او افزود : بدین ترتیب زمین هایی که به مراد اجرای پروژه ها تغییر‌و تحول کاربری داده شده و یا این که برای اجرای پروژه های دارای ربط یا این که غیر مربوط به بخش کشاورزی واگذار گردیده اند از سال آتی بوسیله اداره نظام مهندسی مورد محاسبه قرار میگیرند .
او اعلام کرد : به این ترتیب پیش بینی میگردد حدود 50 نفر از ناظران دراین بخش به کار گیری شوند که می تواند اشتغال خوبی ایجاد کند .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهارکرد : با اعمال لحاظ عوامل نظارتی دراین بخش تمدید و یا این که بررسی پروسه کار در زمینه های تخصیص داده شده به پروژه ها درصورت عدم انجام کار نسبت به استرداد زمین مبادرت حتمی صورت می‌گیرد .
خراسان شمالی 344هزار هکتار میدان کشاورزی دارد .



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

بررسی ظرفیت‌های معدنی کشور ایران از طرف هیات ژاپنی
ستفاده از دانش فنی روز
اداره نظام مهندسی معدن به دلیل نقش مهم حوزه معدن به خواسته ساخت فضای امن برای فعالیت‌های معدنی می تواند به جهت ارتقای مرحله کارشناسان خویش از دید فنی و مهندسی با کشورهای مالک علم و فناوری وارد همکاری شود . به همین جهت نادعلی اسماعیلی‌دهج , رییس اداره نظام مهندسی معدن جمهوری اسلامی ایران در گرد هم آیی با هیات ژاپنی به معرفی این اداره پرداخت و اظهار کرد : اداره نظام مهندسی معدن جمهوری اسلامی ایران یک اداره فنی است که در همگی استان‌ها نمایندگی دارد و تمام امور فنی مربوط به معادن که در مرز و بوم انجام می گردد با ارزیابی یکی کارشناسان این اداره به‌عنوان نماینده وزارت صنعت , معدن و تجارت است . به گفته او , اداره نظام مهندسی معدن کشور ایران که پنج‌مین عصر از کار آن مدتی است آغاز شده , ۳۶هزار عضو متشکل از مهندسان معدن , متالورژی , استخراج , بهره‌بردار و زمین‌شناس را در اختیار دارد . این اشخاص دارنده درجه‌های گوناگون ۱ , ۲ و ۳ میباشند و از سمت وزارت صنعت , معدن و تجارت تایید صلاحیت شده‌اند . رییس اداره نظام مهندسی معدن کشور ایران به‌دنبال صحبت‌هایش به همیاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و ژاپن پرداخت و اعلام‌کرد : در ضابطه نظام مهندسی معدن کشور‌ایران آمده که در صورت تولید روابط برای انجام همیاری مشترک بین کشور ایران و دیگر کشورها , می بایست کارشناسان خارجی به عضویت اداره نظام مهندسی معدن جمهوری اسلامی ایران درآمده و پس از درجه‌بندی , گزارش‌های بیان شده از طرف آن‌ها مورد قبول و پذیرش قرار می گیرد .


جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه
اسماعیلی‌دهج , در رابطه شرایط معادن جمهوری اسلامی ایران هم توضیحاتی به هیات ژاپنی ارائه کرد و بیان کرد : کشور‌ایران تمام وضعیت متبوع برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن را دارد . وسعت معادن جمهوری اسلامی ایران و فراوانی ذخایر معدنی , نیروی انسانی و داشتن انرژی ارزان از مزایای کشور‌ایران است که سرمایه‌گذاران فرنگی می توانند از آن استفاده نمایند چون کمتر کشوری در عالم موجود است که تمام مورد ها یادشده را با نیز در اختیار داشته باشد . او افزود : وجود امنیت در سرزمین , جمهوری اسلامی ایران را یکی‌از امن‌ترین کشورهای حوزه‌ نموده است و این مورد منجر شده که سرمایه‌گذاران آسوده‌خاطر برای حضور در کشور‌ایران تصمیم‌گیری نمایند . به گفته اسماعیلی دهج , همه مسئولان و دست‌اندرکاران مرز و بوم , فراهم و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای مالک فناوری می‌باشند و محدودیتی دراین مورد نیست . در واقع کشور‌ایران مهیا سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای دوست و مالک سرمایه همچون ژاپن است . رییس اداره نظام مهندسی معدن کشور ایران در‌پی صحبت‌هایش با اشاره به پیشینه عمل طولانی خویش در حوزه معدن بیان کرد : کشور ایران برای کشف مواد معدنی کشوری بکر است چون معادنی که تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند بیشتر از ذخایری بودند که رخنمون سطحی داشته و از ذخایر عیار بالایی برخوردار بودند . او معتقد است جمهوری اسلامی ایران می بایست پیرو سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای صاحب و مالک فناوری و سرمایه‌گذار برای معدنکاری بزرگ مقیاس به جهت برداشت ذخایر معدنی کم عیار باشد . او با اشاره به این که کشور‌ایران به یک میهن نفتی پر اسم و رسم است درپی اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران در حال پیش رفت است و این معادن می‌باشند که چرخ صنعت را به تکان در میاورند . به گفته اسماعیلی دهج , اداره نظام مهندسی معدن جمهوری اسلامی ایران مهیا همیاری مشترک با ژاپن در حوزه معدن و تبادل داده ها با آنهاست .


آموزش ; وظیفه اصلی سازمان
مهرداد شکوهی‌رازی , رییس اداره نظام مهندسی معدن استان تهران هم که درین نشست حضور داشت در موضوع بیشتر فعالیت‌های این بخش اظهار کرد : یکی‌از وظیفه های اداره نظام مهندسی معدن , یادگرفتن تکمیلی به اعضای این اداره است و هر کدام از این جوارح در صورت قصد به به دست آوردن ارتقاء بایستی در امتحان این اداره کمپانی نمایند . به گفته او , ارائه گواهینامه آموزشی جزء برنامه‌های اداره نظام مهندسی معدن است . در واقع انگیزه از این کار رشد افراد صاحب و مالک صلاحیت است . در این مورد پیروی از یک سیستم تعریف شده نظیر جورک استرالیا و شناخت اعضای این اداره با این سیستم در برنامه اداره تعریف شده‌است . شکوهی رازی در پی به تنوع مواد معدنی جانور در مرز و بوم اشاره نمود و اعلام‌کرد : جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از ذخایر متنوع معدنی , کانی‌های فلزی و غیرفلزی فراوانی را در خویش جای داده است . همینطور برخورداری از نیروی انسانی تحصیلکرده و انرژی ارزان از سایر مزایای سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران است . به گفته او , بها انرژی در کشور ایران یک دهم ارزش بین‌المللی است . از طرفی وجود امنیت برای سرمایه‌گذاری از طرف اداره سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ( مرتبط با وزارت اقتصاد و میزان دارایی است ) حضور سرمایه‌گذاران در جمهوری اسلامی ایران را آسان‌تر مینماید . همینطور مبتنی بر ضابطه در حالتی‌که شرکت‌ها و افراد فرنگی نسبت به ثبت یک کمپانی با نام‌و‌نشان اهل ایران مبادرت نمایند می توانند تا ۱۰۰درصد سهام کمپانی را به مالکیت خویش درآورند . شکوهی رازی در پایان با اشاره به این که معادن کشور ایران نیازمند فناوری و سرمایه میباشند خطاب به هیات ژاپنی اعلام کرد : کشور‌ایران زمان قابل قبولی برای سرمایه‌گذاری است .


بازدید از معادن ایران بزرگ
بر طبق داده ها و آمار مطرح شده از طرف هیات ژاپنی , این هیات در مسافرت خویش به جمهوری اسلامی ایران با مهدی کرباسیان , رییس هیات برهان ایمیدرو و عبدالمجید شریفی رییس کمپانی ملی فولاد دیدار کرد و به دنبال با مهاجرت به بندرعباس از اسکله شهید حقانی و مجتمع فولادبندرعباس و همینطور از معادن سنگ‌آهن گل‌گهر و مس سرچشمه دیدن کرد . همینطور دیدار با اسدالله کشاورز مدیرکل اکتشافات وزارت صنعت , معدن و تجارت و اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل کمپانی بسط معادن روی جمهوری اسلامی ایران از سایر برنامه‌های آن‌ها بود . در واقع برنامه این تیم , پژوهش و بررسی سرمایه‌گذاری برای توسعه و گسترش معادن جمهوری اسلامی ایران است . در‌این گرد هم آیی سادوهیرو میزوکامی نماینده وزارت اقتصاد , تجارت و صنعت ژاپن در گفت‌وگو با خبر نگار صمت در موضوع بازدیدهای انجام یافته از معادن جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از مسافرت به جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد : درین هجرت از سازمان‌های متفاوت فعال در حوزه معدن بازدید کردیم . همینطور برای نخستین‌بار سایت‌های معدنی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردیم و با دیدن فناوری‌های بالای جان دار در معادن و تکنیک‌های فنی که در آنجا به کار گرفته شده بود زیاد تحت‌تاثیر قرار گرفتیم . او در رابطه این که تا چه میزان می‌توان همیاری مشترک بین کشور ایران و ژاپن تشکیل داد هم اینگونه جواب اعطا کرد : از آنجایی‌که گنجایش نیکی برای کار در کشور ایران موجود است ماشین کرایه ای معدن jog mec از ماه آوریل با کمپانی nishko که یک کمپانی فعال در حوزه مس در کشور ایران است ارتباطاتی برقرار و با این موسسه گفت‌وگوی خویش را آغاز کرده تا بتواند همیاری مشترک خویش را آغاز نماید . همواره فرآوری ماده معدنی مس با چالش‌هایی روبه‌رو است و آن‌هم دعوا پساب‌ها و موادی است که بعداز استحصال سنگ مس باقی میماند . او در رابطه این‌که آیا ژاپنی‌ها فناوری ویژه‌ای برای جلوگیری از خطرها زیست‌محیطی و معدنکاری سبز دارا‌هستند هم گفت : در بازدیدی که از معدن مس سرچشمه داشتیم متوجه شدیم گازهای حاصل از ایجاد در هوا پخش می شود . در اینجا می‌توان از فناوری ژاپنی که برای محیط‌زیست پباده سازی شده استفاده کرد تا ساخت این گازها کم شود . در واقع قابلیت همیاری جمهوری اسلامی ایران و ژاپن برای استفاده از فناوری‌های موردنیاز برای رعایت مساله زیست‌محیطی موجود است .


مشکلات بانکی برطرف شود
سادوهیرو میزوکامی در رابطه این که آیا ضمن بازدید از معادن استانهای جنوبی به توافقاتی برای همیاری مشترک با آنان رسیده‌اند یا این که نه هم اینگونه جواب اعطا کرد : در بازدیدهایی که از مس سرچشمه و گل‌گهر داشتیم متوجه گنجایش بالای این معادن شدیم ولی این‌که سرمایه‌گذاری یا این که همیاری مشترکی ساخت شود مشروط به تصمیم شرکت‌های محرمانه است ; ولی نکته قابل توجه در این مورد , تحریم‌های اعمال شده از سمت امریکا برای جمهوری اسلامی ایران ازجمله جا به جایی پول بین شرکت‌هاست که در تصمیم‌گیری شرکت‌های ژاپنی برای حضور در کشور ایران اثر گذار است . بدین ترتیب می بایست روئت کرد در آتی چه اتفاقاتی صورت می دهد .
او در رابطه انگیزه حیاتی حضور این موسسه ژاپنی در جمهوری اسلامی ایران هم اظهار کرد : انگیزه این مسافرت به‌دست آوردن داده ها از زیرساخت‌های معدنی و سایت‌های معدنی جمهوری اسلامی ایران , مشاهده ظرفیت‌های معدنی کشور‌ایران و آنالیز آنان و به‌دست آوردن داده ها در رابطه صنعت های معدنی کشور ایران بود که انجام شد . او افزود : با دقت به ظرفیت‌های بالای معدنی کشور ایران می‌توان امیدوار بود در آتی با برطرف شدن مشکلات حاصل از تحریم‌ها احتمال همیاری کشور‌ایران و ژاپن ارتقاء یابد . در‌صورتی‌که گفته شد ماشین کرایه ای jogmec همیاری خویش را با nishko , آغاز و پژوهش مشترک خویش را با این مجموعه استارت نموده است . به گفته نماینده وزارت اقتصاد , تجارت و صنعت ژاپن , در عین حالا دولت ژاپن و سیستم بانکی این مرزوبوم قرار است ۱۰میلیارد دلار وام ها در اختیار شرکت‌های ژاپنی قرار دهند تا بتوانند در کشورهای متعدد سرمایه‌گذاری نمایند . یک کدام از این انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری می تواند معدن باشد و چه بسا جزو این سرمایه‌گذاری از روش این شرکت‌ها در بخش معدن کشور ایران صورت بپذیرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

برگزاری فستیوال عکس ایمنی در صنعت ساختمان در اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران


اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران به جهت ارتقای فرهنگ وتمدن ایمنی کار در صنعت ساختمان مبادرت به برگزاری فستیوال ملی عکس موبایل و ساختمان ايمن کرده است ; به نقل از روابط عمومی اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران , آن اداره در نظر دارد با انگیزه توسعه فرهنگ و تمدن ايمنی در ساخت و ساز شهری , برای نخستين بار فستیوال عکس تلفن همراه با مسئله ( ساختمان ايمن ( را در مرحله ملی برگزار نمايد . از مهندسان فعال در صنعت ساختمان و دانشجويان رشته های مهندسی ساختمان دعوت بعمل آمده است تا با در نظر گرفتن اصول زيبايي‌شناسی و بهره گيری از قابليت های تلفن همراه , عکس هايي را با قضیه ایمنی در مراحل ساخت ( از منظر نکات قوت و ضعف ايمنی پروژه های ساختمانی ) اخلاق و به آدرس دبيرخانه این جشنواره ارسال نمايند . علاقمندان می توانند با مراجعه به وبگاه آن سازمان از ریزه کاری بیشتر با خبر شوند .

شایان ذکر است , به آثار برگزیده و 10 نفر در آغاز جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت ; مهلت ارسال آثار تا 31 ارديبهشت ماه 1396تعیین شده‌است .

نشانی دبيرخانه جشنواره : تهران , شهرک غرب , خيابان مهستان , پلاک 10 , طبقه اول , روابط عمومی اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران
برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سایت نظام مهندسی مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

تأمین مالی ۸۵ درصدی سپرده گذاری خارجی به وسیله اگزیم بانک کشور ایران
همایش ملی توسعه و گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به خواسته تبیین جایگاه سازمان های نظام مهندسی دهم اسفند ماه در تالار اجلاس سران آغاز به کار کرد .

به نقل از تحریرنو , این همایش تا روز جاری هم با حضور مسئولان و مدیران اجرایی مدنی و بخش محرمانه مربوط به فرمان صادرات , هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها , مشاوران و پیمانکاران دارنده مرتبه بندی از اداره برنامه و دارایی , صادرکنندگان , تولیدکنندگان حوزه سرویس ها فنی و مهندسی ادامه خواهد داشت .

در اولین پنل از این همایش با عنوان ( قادر سازی بر پایه ی ضوابط , روشها و مشوق ها درامر صادرات ( حسین کوچکیان رئیس تیم کارشناسان راه و ساختمان بانک توسعه و گسترش صادرات اعلام‌کرد : بانک توسعه صادرات کشور ایران بعنوان صرفا اگزیم بانک کشوربر شالوده اهداف تببین شده در اساس نامه خویش در جهت حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات و گسترش مبادلات تجاری در حین ۲۴سال عمل به طوری فعالیت نموده است که در سال ۹۵بیش از۸۰درصد از صادرکنندگان کالا و خدمات از مشتریان بانک توسعه صادرات می‌باشند .
برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سات اخبار مهندسی مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

رواج ساخت‌وسازهای دو نقشه‌ای
حسن قربانخانی در جواب به‌این سئوال که آیا دو نقشه ای بودن در میدان ساخت و ساز در تهران شدت بیشتری دارد؟گفت : ریشه 2 نقشه‌ای بودن ساخت و ساز بدین بر میگردد که شهرداریهای مملکت خویش گردان می‌باشند , به این ترتیب می بایست به گونه‌ای تأمین درآمد نمایند تا بتوانند شهر خویش را سازمان نمایند . این فقط به شهرداری تهران محدود نمی شود و در سراسر میهن این قضیه انجام میشود .

او افزود : متأسفانه یکی از راحت‌ترین درآمدها برای شهرداری این است که پول تخلفات ساختمانی را که عدد قابل توجهی نیز هست دریافت نمایند , براین اساس طبیعی است که مالکان ساختمانی براساس مقررات و قوانین شهرداری یک نقشه را جهت دریافت به دست آوردن مجوز ارائه نمایند البته زیرا شهرداری‌ها براساس همیاری با کمسیون ماده 100 این مالکان را جریمه میکنند یک نقشه دیگری را هم تنظیم می نمایند و براساس فرمان نقشه دوم مبادرت به ساخت و ساز کرده و جریمه را پرداخت می کنند .

* حدود 50 درصد درآمد شهرداری قرار است از فروش تراکم و تخلفات ساختمانی تأمین شود

قربانخانی در جواب به‌این سوال که آیا آماری در دست است که هر ساله شهرداری‌ها چه میزان جریمه از بابت همین مبادرت مالکان دریافت میکنند , اظهارداشت : براساس آمارهای اعلام شده از سمت شهرداری تهران حدود 50 درصد درآمد شهرداری قرار است از فروش تراکم و تخلفات ساختمانی تأمین شود .

به گفته مدیر اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران , در شهرهای استان تهران این عدد فراتر است و به 60 تا 70 درصد میرسد .

قربانخانی ادامه بخشید : سود بخش اعظم سازندگان که بساز بفروش می‌باشند این است که بیشتراز پروانه صادره مبادرت به ساخت و ساز نمایند به این ترتیب همت می نمایند که بیشتر مبادرت به ساخت و ساز نمایند و نسبت به تراکم رعایت کمتری نمایند و این بهترین موقعیت برای سازنده‌ها است بنابراین بحث 2 نقشه‌ای بودن مدتهاست که مطرح است و مسئله جدیدی نیست .

مدیریت اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در جواب بدین سوال که می‌توان اظهار کرد که 2 نقشه‌ای بودن تازمانیکه درآمد شهرداری‌ها از فروش تراکم باشد پابرجا است , اظهار‌کرد : تا روزی که برای شهرداری‌ها این پول‌ها دارای اهمیت است و منبع درآمد آن ها است و کمیسیون‌های ماده 100 نیز به جای تخریب با جریمه مشکل را حل می نمایند و بعید است که‌این مسئله به سادگی مرتفع شود .

قربانخانی در جواب به‌این سوال که 2 نقشه‌ای بودن چه مضراتی داراست خاطرنشان کرد : بحث 2 نقشه‌ای ممکن است به تنهایی زمینه خاصی نباشد ولی بحث این است که دو نقشه ای بودن یعنی این‌که صاحب و مالک میخواهد بیش تر از آن چیزی که قانون اجازه داده انجام دهد مبادرت به ساخت و ساز میکند .

او ادامه داد : پس احتمال دارد سازنده‌ای 2 نقشه اخذ نماید و براساس ضابطه و ضوابط شهرداری نقشه معماری و بنا را تغییر تحول و تصحیح نماید این به تنهایی مشکلی را ساخت نمی کند و ممکن است بنا بهینه و بهتری هم داشته باشد ولی مشکل در 2 نقشه‌ای بودن است این آن چیزی که میخواهد اجرا شود و آن چیزی که به صدور پروانه ختم می شود متفاوت است .



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

۳۰ درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند/ برگه‌فروشی در شهرداری زیاد شده است
مازندشورا : اسماعیل خیرآبادی روز جاری در نشست هم‌اندیشی بالا بردن سطح ایمنی ساختمان‌ها در جواب به‌این سؤال خبر نگار فارس که چند درصد از ساختمان‌های تهران ایمن نیستند و چه اقدامی می بایست برای بالا بردن سطح ایمنی ساختمان‌ها صورت بپذیرد , اظهار‌کرد : ایمنی ساختمان‌ها را می‌توان با تصحیح قوانین و فرایندها بالا برد , بنابراین اگر می خواهیم ایمنی در ساختمان‌ها ارتقاء یابد , بایستی تصحیح فرآیند صادر شدن پروانه ساخت را جدی بگیریم .
او با اشاره به این که در اداره برنامه و بودجه مجموعه‌ای که با نام پدافند غیرعامل و ایمنی و کاهش خطر هست می تواند در تصحیح این فرآیند کمک‌زیادی انجام دهد , بیان کرد : مشاوران اداره برنامه و میزان دارایی که اهل فن میباشند , در مقوله مربوط به ایمنی سازه‌ها میتوانند مشکل ها را به شایسته ترین نحو کاهش دهند .
خیرآبادی با اشاره به این که ریزش ساختمان پلاسکو سبب ساز شده تا اینروزها بحث ایمنی ساختمان‌ها مطرح شود و آن گاه از مدتی این مورد هم فراموش خواهدشد , افزود : ایمنی ساختمان‌ها دربرگیرنده سه گونه بلندمرتبه‌های زیر 6 طبقه و کوچه‌هایفرعی است , براین اساس پیشنهاد می شود یک نقشه جامع برای ایمن‌سازی این قبیل ساختمان‌هاتهیه شود .
عضو اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه اعطا کرد : متأسفانه دربرخی موارد می بینیم که زندگی اشخاص نادیده گرفته می شود و توجهی به آن نمی شود .
او به برگه‌فروشی در شهرداری تهران اشاره نمود و بیان کرد : برگه‌فروشی در شهرداری زیاد شده است و متأسفانه از سمت دیگر می‌بینیمکه امضا‌فروشی هم به وسیله مهندسان ناظر هنوز هست . پس بایستی ببینیم و بررسی کنیم که چرا نقش ارزیابی در حوزه‌های متعدد ساخت کاهش و متزلزل شده‌است .
خیرآبادی در جواب به سؤال خبر نگار فارس که چندین درصد ساختمان‌های تهرانناایمن می باشند و مانند ساختمان پلاسکو در‌حالتی که کوچکترین اتفاقی بیفتد به نقص‌ برمی‌خوریم , اعلام کرد : 30 درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند و در صورت پیدایش هر جور اتفاقی امکان دسترسی به آن ساختمان‌ها نیست .
او در جواب بدین سؤال خبر نگار فارس که پرسید موقعیت بازار تهران وساختمان‌هایی نظیر علاء‌الدین که همانند ساختمان پلاسکو در موقعیت مشابهی قرار داردو مراجعه‌کنندگان متعددی روزانه به‌این اماکن میروند , چه طور است آیا این ساختمان‌هانیز ناایمن می‌باشند , اظهار کرد : در امر بازار تهران بایستی بیان کنم که حالت آن دوچندان بدتر ازساختمان پلاسکو است و چنانچه یک آتش‌سوزی کوچکی در آنجا رخ دهد , شاهد صدمات جانی ومالی متعددی خوا هیم بود .
عضو اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ذکر کرد : ‌ اما درمورد ساختمان علاءالدین می بایست بیان کنم که‌این ساختمان علی‌رغم این که 15 سال پیش ساختهشده است , ضوابط ملی ساختمان در آن کاملا رعایت شده و کاملاً ایمن است . چراکه سقف آن بتن است و به راحتی آتش نمی‌گیرد .
خیرآبادی با اشاره به این که پباده سازی و راههای فراروگریز این ساختمان به خوبینشان میدهد آیین‌نامه 2800 در آن به خیر رعایت شده‌است , اعلام‌کرد : سناریوی تازه برایبالا بردن مرحله ایمنی در برج‌های نو و این ساختمان موجود است , ولی متأسفانه دیده شده است که تخریب طبقه هفتم آن هم به بقیه طبقات مشکلاتی ساخت نموده است
او افزود : پیمانکار تخریب‌کننده طبقه هفتم این ساختمان به هیچ‌وجه دراین زمینه تبحری ندارد . به نحوی که مدیریت سابق سازمان نظام مهندسی تهران خواستارارائه نقشه تخریب این طبقه از سوی شهرداری شده بود , تا تخریب طبقه هفتم براساساصول مهندسی صورت بپذیرد .
همینطور سینا سهیلی کارشناس فنی نیز با اشاره به این‌که شیوه تخریب طبقههفتم ساختمان علاء‌‌الدین به شیوه‌ای کاملاً ناشیانه و غیرحرفه‌ای انجام میشود , اعلام کرد : پیمانکار متعلق به شهرداری که در درحال حاضر تخریب طبقه هفتم است , صلاحیت فنی برای تخریب را ندارد و علی‌رغم این‌که این ساختمان مجهز به سیستم‌های آتش‌نشانی بااستانداردهای روز است , می بینیم مساله مختلفی در زمینه ی عدم ایمنی این ساختمان مطرح می‌شود .
عضو اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود : تا به امروز آتش‌نشانی در چهار تراز از سیستم‌های موردنیاز برای اطفای حریق این ساختمان بازدید کرده و یک ابلاغیه 42 بندی برای رفع نقایص فنی ارائه دادهکه تمام این مورد ها متبوع آتش‌نشانی اصلاحیه شده‌است .
او افزود : ساختمان علاء‌الدین همانند ساختمان پلاسکو سیستم گازکشی ندارد و در داخل مغازه‌ها نیز انشعاب گاز نداریم . بنابراین از این بابت تهدیدی ایجاد نمیشود .
سهیلی ادامه بخشید : طبق اسناد مو جود بهمن سال 92 از آتش‌نشانی خواسته‌ایمکه بعد از بازدیدها نسبت به چک استانداردهای آتش‌نشانی مبادرت نماید البته آتش‌نشانی پس از چهار سطح بازدید حاضر به ارائه تأییدیه‌ها نیست .
برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سایت اخبار مهندسی مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

گچ و آهک مظلوم واقع شده‌اند
نادعلی اسماعیلی , مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور با اشاره بدین این که کانی‌های معدنی کشور ایران در جهان منحصربه‌فرد است , اعلام‌کرد : در ظرفیت‌های معدنی کشور کانی‌های صنعتی اعم از گچ و آهک مظلوم واقع شده‌است .

اسماعیلی با اشاره به این این که بخش معدن بخش مظلومی در کشور است , اعلام‌کرد : بخش معدن درین سال ها با وجود تحریم‌های ظالمانه یکی‌از موفق‌ترین بخش‌های کشور بود ; با اعتنا به این اینکه مواد اول را داشتیم , جلو رفتیم و به هیچ وجه نتوانستند جلوی توسعه و گسترش معدن بایستند .

مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور افزود : در ظرفیت‌های معدنی در کشور ما کانی‌های صنعتی اعم از گچ و آهک مظلوم واقع شده‌است , با اینکه ظرفیت‌های اکثری در میهن وجود دارد , در کشور کمتر به آن دقت میشود در حالی که در جهان کشور ایران تحت عنوان برند این مواد معدنی مطرح است .

او با اشاره به ظرفیت‌های ویژه دریاچه نمک , تصریح کرد : گواهی کشف این ذخیره منحصر به‌فرد , صرفا در بخش نمک صادر شده‌است . دریاچه نمک در قلب کشور , یکی پتانسیل‌های درجه یک است . لازم است درین حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت بگیرد و از ظرفیت‌های ویژه این محدوده معدنی مصرف شود .

اسماعیلی اعلام کرد : اداره نظام مهندسی معدن , اداره جوانی است که 14 سال است تأسیس شده و روز جاری در بیشتر استان‌ها سازمان‌های نظام مهندسی صاحب مسکن شده‌اند .

مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به 35 هزار عضو اداره نظام مهندسی , تأکید کرد : بیش از ده هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در رشته‌های معدن , اکتشاف و نقشه‌برداری در اکنون کار می‌باشند . از این تعداد 70 درصد آقا و 30 درصد خانم میباشند .

برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سایت نظام مهندسی مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 | نظرات ()