نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی موضوع اجرای قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها در نشست مشترک سازمان و شهرداری کرج، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

در این نشست که روز شنبه ۱۸ دی ماه ۹۵ و با حضور رئيس سازمان، مهندس قنبری و مهندس کاتب، نایب رئیس دوم سازمان، و مهندس احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در محل این معاونت برگزار شد، موضوع‌های مختلف و شرایط لازم به منظور اجرایی شدن قانون پیش‌فروش به بحث گذاشته شد.

در ابتدای این نشست، مهندس احمدی پرگو ضمن خوشامد گویی به نمایندگان سازمان، با اشاره به ابلاغ فرم و شرایط مشخصات فنی ساختمان به منظور اجرای قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها به شهرداری‌های مناطق کرج افزود: مشخصات فنی باید علاوه بر مسئول شهرسازی شهرداری هر منطقه، به تایید ناظر هماهنگ‌کننده هر پروژه نیز برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: فرم‌های ویژه باید با توجه به مندرجات دفترچه اطلاعات ساختمان که توسط سازمان نظام مهندسی تکمیل و ارسال می‌شود، به صورت کاملا رایگان پر شود. این فرم‌ها باید در دفتر فنی مشترک توسط سازمان و شهرداری در زمان صدور جواز تکمیل شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد. وی تاکید کرد: تکمیل این فرم‌ها برای همه ساختمان‌ها اجباری است و باید توسط مهندس ناظر بررسی و امضا شود تا در هنگام پیش‌فروش، مدارک لازم در اختیار کارفرما باشد.

در ادامه، مهندس قنبری تاکید کرد: اجرای قانون پیش‌فروش هم با توجه به وجود مشکل ساخت و ساز دو نقشه‌ای در سطح استان و مشکلات متعاقب آن با مشکلاتی روبرو خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

ه گزارش اخبار نظام مهندسی ،علی طوماری  ضمن بیان اینکه قوانین و مقررات ملی ساختمان در نحوه اجرا با مشکلات متعددی مواجه است، اظهار داشت: هر قانونی حاوی مزایا و معایبی است که در حین کار مشخص و قابلیت اصلاح پذیری و بازنگری پیدا می کند و قانون مقررات ملی ساختمان نیز از این امر مستثنی نیست.ساخت‌وسازهای پرچالش نتیجه اقدامات سازندگان غیرحرفه‌ای

 

ساخت‌وسازهای پرچالش نتیجه اقدامات سازندگان غیرحرفه‌ای

ساخت‌وسازهای پرچالش نتیجه اقدامات سازندگان غیرحرفه‌ای

ساخت‌وسازهای پرچالش نتیجه اقدامات سازندگان غیرحرفه‌ای

وی بابیان اینکه هدف اصلی هر قانونی باید در راستای منافع ملی باشد، گفت: هر اصلاح و تغییری در قانون باید برای ارتقای وضعیت ساخت‌وساز و تأمین منافع ملی باشد و در غیر این صورت تغییر آن فایده‌ای نداشته و باعث سردرگمی بیشتر می شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: اکنون ساخت‌وساز کشور درگیر دو مشکل، مجری ذی‌صلاح و عدم نظارت دقیق است و متأسفانه عدم حضور این دو موضوع باعث ایجاد منافع شخصی، ثروت اندوزی و تخریب صنعت ساخت و ساز شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کیفیت ساخت‌وساز در کشور به یک مطالبه عمومی مبدل نشده است و در حال حاضر هیچ خریداری از سازنده یا مالک سؤالی در مورد کیفیت نمی‌پرسد زیرا برای اکثریت شهروندان این موضوع به‌صورت مطالبه شکل نگرفته و در حال حاضر اکثر شهروندان از مالک و سازنده سؤالاتی در مورد نما و ظواهر بنا خریداری شده دارند اما هیچ‌گاه در مورد کیفیت و فونداسیون دچار چالش نمی‌شوند.

طوماری خاطرنشان کرد: در حال حاضر  فعالیت و کارکرد مطلوب مهندسان حرفه‌مند به واسطه ساخت‌وسازهای افراد غیرمتخصص زیر سؤال می‌رود و برخی با مشاهده عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات ملی در ساخت‌وسازها احساس می‌کنند فساد وارد فعالیت مهندسان شده است درحالی‌که باید به این عده گفت اکثر مهندسان حرفه‌ای فعالیت‌های حرفه‌ای دارند و به‌طور نسبی ساخت‌وسازهای پر چالش نتیجه فعالیت ها و اقدامات سازندگان غیررسمی و غیرحرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های دقیقی باید در مورد ساخت‌وساز اعمال شود، تصریح کرد: نظارت به‌عنوان عامل پیشگیری می‌تواند در بهبود وضعیت ساخت‌وساز، موفقیت‌آمیز تلقی شود؛ از آنجایی که مهندسان ناظر تا حدودی می‌توانند در توقف پروژه‌ها مؤثر باشند، اعمال امر نظارت در زمان و مکان مناسب می‌تواند از هدر رفت سرمایه‌های مالی و معنوی جلوگیری  کند، در حالت کلی توقف یک پروژه به‌جز هدر رفت سرمایه باعث سردرگمی کارگران و شاغلان پروژه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین
به گزارش اخبار نظام مهندسی ،برگزار کننده: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، انجمن علوم علف های هرز ایران هفتمین همایش علوم علف های هرز ایران

 

 

هفتمین همایش علوم علف های هرز ایران

  • مکان برگزاري:

    امکان ارسال مقاله: بله

    حوزه های تحت پوشش:   کشاورزی، محیط زیست

    تاریخ های مهم

    تاريخ برگزاري: ۵ الی ۷ شهریور ۱۳۹۶

    آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۵ فروردین ۹۶

    اطلاعات تماس

    دبیر علمی کنفرانس: دکتر جاوید قرخلو

    دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر آسیه سیاهمرگویی

    وب سايت همايش: conf.isc.gov.ir/weed96

    ایمیل: weedcongress96@gmail.com

    کانال تلگرام: gauwsc@

  •  



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،شرکت ارتباط مشترک شهر در نامه ای خطاب به شرکت های ارائه دهنده دکل و خدمات آن در سطح شهر اعلام کرد که با توجه به  اهمیت موضوع پیشگیری از بروز خسارت های جبران ناپذیر، ضروری استالزام دکل های شهری به اخذ بیمه نامه تمام خطر

 

الزام دکل های شهری به اخذ بیمه نامه تمام خطر

الزام دکل های شهری به اخذ بیمه نامه تمام خطر

الزام دکل های شهری به اخذ بیمه نامه تمام خطر

براساس شرایط مجوزهای صادره تمام دکل های منصوبه اعم از فضاهای شهری، املاک خصوصی، دولتی و به ویژه دکل هایی که به هر شکل از شرکت ارتباط مشترک شهر مجوز می گیرند تحت پوشش بیمه تمام خطر و مسئولیت مدنی در قبال کارکنان و اشخاص ثالت قرار بگیرند ونتیجه را جهت تحقق مراحل بعدی به شرکت ارتباط مشترک شهر اعلام کنند.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ، حامد مظاهریان گفت: بهبود کیفیت ساخت و سازها، توجه به محیط زیست، ارتقای ایمنی ساختمان‌ها، کاهش حوادث ساختمانی، حذف افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت و سازها و همچنین استخدام کارگران ماهر مهم‌ترین انتظارات از سازمان نظام مهندسی ساختمان است. وی افزود: اعتلای مهندسی به این‌ معناست که مهندسی و خدماتی که مهندسان ارائه می‌دهند در نهایت باید بتواند به رضایتمندی بهره‌برداران که همان مردم هستند، منجر شود.

 

تشریح جزئیات انتظارات شش‌گانه معاون وزیر از سازمان نظام مهندسی

تشریح جزئیات انتظارات شش‌گانه معاون

تشریح جزئیات انتظارات شش‌گانه معاون وزیر از سازمان نظام مهندسی

مظاهریان ادامه داد: در نهایت مردم باید احساس کنند سازمان نظام مهندسی ساختمان، بهره‌مندی‌هایی را عاید آنها کرده است و آن بهره‌مندی بهبود کیفیت ساخت‌و‌ساز و مسکن‌هایی است که ساخته می‌شوند. مردم حق دارند در ساختمان‌هایی زندگی کنند که کیفیت بهتری دارد، ایمن‌تر است و مصرف انرژی در آنها پایین‌تر است. این اهداف نشان می‌دهد که کار بزرگی پیش‌روی این سازمان است و اگر اصلاحات لازم انجام گیرد اهداف تشکیل سازمان‌های نظام مهندسی دور از دسترس نخواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به آمار حوادث ساختمانی درباره کاهش حوادث ساختمانی و انتظاراتی که در این بخش از مهندسان وجود دارد گفت: آمار حوادث ناشی از کار در ایران نشان می‌دهد سالانه ۱۵۰۰ نفر جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند. متاسفانه ۶۰درصد این حادثه‌ها در فرآیندهای تولید ساختمان است. این رقم، غیرقابل قبول است و تلاش‌های مضاعفی باید صورت بگیرد تا این آمار کاهش پیدا کند. یکی از مسائلی که در این زمینه باید مدنظر قرار بگیرد عدم به کارگیری افراد فاقدصلاحیت در فرآیند ساختمان‌سازی است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی،محمد حق‌نگر بعد‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد ایمنی ساختمان‌های قدیمی در مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، در راستای مراقبت و نگهداری ساختمان‌ها آیین‌نامه‌ای حجیم وجود دارد که دقیق موارد را تبیین کرده اما باید اجرایی شود و کافی است نظام مهندسی و راه‌و‌شهرسازی مانند مبحث ۱۹ که در حال اجرا است آن را نیز در دستور کار قرار دهند.شیراز پایلوت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان شود

 

شیراز پایلوت اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان شود

سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس

شیراز پایلوت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان شود

وی افزود: این شیوه‌نامه بیان می‌کند که تمام ساختمان‌ها توسط گروه بازرسی متشکل از نظام مهندسی و شهرداری از نظر سازه‌ای و تاسیساتی بازرسی شوند و برای آنها طرح ایمنی داده شود که این شامل ابنیه دولتی و خصوصی می‌شود.

حق‌نگر ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهر ایمن نیز همین بازرسی از ساختمان‌ها است که اگر ما به دنبال آن هستیم شیراز در فهرست شهرهای ایمن دنیا قرار بگیرد باید تمام ساختمان‌ها از نظر مشکلات تاسیسات و آتش‌نشانی و گازرسانی بازرسی و اشکالات آنها برطرف شود.

وی اضافه کرد: دیر یا زود باید مبحث ۲۲ آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان اجرایی شود فقط بحث تسریع در آن است و این که شهر شیراز همانگونه که در بسیاری موارد پیشتاز بوده می‌تواند پایلوت اجرای این موضوع شود که گروه‌هایی از نظام مهندسی و شهرداری ساختمان‌ها و به ویژه بلندمرتبه‌سازی‌ها را بازرسی کنند و برای رفع مشکلات ایمنی آنها طرح ارائه دهند تا تکلیف مالکان هم مشخص شود.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی  سالن همایش‌های اداره کل ICT استان مرکزی در تاریخ ۹۵/۱۰/ ۲۹، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ میزبان برگزاری کارگاه توجیهی نحوه استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده با همکاری اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مرکزی با حضور مدیران شرکت‌های فعال در حوزه IT، اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات بود.همکاری اداره ارتباطات فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

 

همکاری اداره ارتباطات فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

همکاری اداره ارتباطات فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

همکاری اداره ارتباطات فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

این کارگاه فرصتی برای آشنایی فعالان حوزه IT با تسهیلات وجوه اداره شده، چگونگی ارائه طرح‌های فناورانه و نیز نحوه دریافت این تسهیلات را مهیا نمود.

جناب آقای دکتر محمد غلامی، رئیس گروه مدیریت طرح‌های جامع فناوری اطلاعات وزراتخانه، و همچنین، سخنران اصلی این کارگاه به توسعه صنعت IT استان مرکزی در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: به منظور ارتقاء و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کشور و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ICT، وجوهی به صورت تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های اشتغال‌آفرین و حمایت از کسب و کارهای نوپا از صندوق کارآفرین امید و همچنین حمایت از تولید نرم‌افزارهای کاربردی و محتوای چند رسانه‌ای برای تلفن همراه بر مبنای دستورالعمل مصوب و محورهای اعطای تسهیلات پرداخت می گردد.

وی در ادامه نیز اظهار کرد: شرکت‌های متقاضی تسهیلات می‌بایست طرح کسب و کار خود را به صورت کامل تهیه نموده و از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی www.ict.gov.ir ثبت نام نمایند. اشخاص حقوقی یا حقیقی فعال در زمینه تولید نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه نیز می‌توانند با تکمیل و ارائه فرم‌های مربوطه به اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، براساس دستورالعمل‌های تصویب شده از این تسهیلات بهره‌مند گردند



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،دبیرخانه جشنواره چهره سال صنعت ساختمان (چهره عمرانی) با حمایت رسانه‌های عمومی و تخصصی و با توجه به استقبال گسترده از این طرح در سه سال گذشته، برای چهارمین دوره پیاپی، انتخاب چهره سال ۹۵ را با رأی‌گیری از کاربران خود برگزار خواهد کرد.انتخابات چهره سال ۹۵ صنعت ساختمان کشور

 

انتخابات چهره سال 95 صنعت ساختمان کشور

انتخابات چهره سال ۹۵ صنعت ساختمان کشور

انتخابات چهره سال ۹۵ صنعت ساختمان کشور

انتخاب چهره سال ۹۵ که به همت دبیرخانه چهره سال صنعت ساختمان کشور برگزار می‌شود، توانسته جایگاه خود را در میان فعالان و متخصصان عمران و ساختمان کشور به دست آورد. این انتخابات هرساله با فراخوان عمومی آغاز و با شرکت نامزدها در گروه‌های تعیین شده برگزار می‌شود. یادآور می‌شود پیروز حناچی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، با کسب ۷۶۰۱ رأی از مجموع ۴۲۹۴۳ رأی به عنوان چهره سال ۱۳۹۳ صنعت ساختمان برگزیده شد و نیز علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز با کسب ۱۱هزار و ۲۵۰ رأی از مجموع ۴۰هزار و ۵۵۵ رأی در دور دوم توانست به عنوان چهره سال ۱۳۹۴ صنعت ساختمان دست یابد.

انتخاب چهره سال صنعت ساختمان کشور، انتخابی کاملاً رسانه‌‏ای است و توسط مخاطبان گزینش خواهند شد. این برنامه به یکی از برنامه‏های رسانه‌‏ای بزرگ کشور در پایان سال بدل شده است که امسال رسانه‌‏های مختلف ملی و استانی در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

انتخابات در گروه‏های چهارگانه شهرداری، شورای شهر، راه و شهرسازی و نظام مهندسی انجام می ‌گیرد و مخاطبان می ‌توانند در هر دسته به یکی از کاندیداها رای دهند و در نهایت بالاترین رای در هر گروه در سه دسته کلان‌شهرها، شهرهای متوسط و شهرهای کوچک به عنوان برترین آن گروه و دسته انتخاب خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،صنعت ساختمان سازی در چند سال اخیر در کشور با فراز و نشیب های زیاد و رکود مواجه شده که خروج از این شرایط نیازمند برنامه ریزی و ارائه راهبردهایی در سطح کلان کشور است.تاثیر افزایش نرخ آهن و میلگرد بر رونق ساخت و ساز

 

تاثیر افزایش نرخ آهن و میلگرد بر رونق ساخت و ساز

تاثیر افزایش نرخ آهن و میلگرد بر رونق ساخت و ساز

تاثیر افزایش نرخ آهن و میلگرد بر رونق ساخت و ساز

عوامل و مصالح بکار رفته در ساختمان سازی و ساخت و ساز از جمله آهن و سیمان در صورت افزایش بها تنها می تواند در قیمت تمام شده ساختمان تاثیر گذارد و رونق اصل فعالیت تاثیر بسزایی ندارد.
به اعتقاد کارشناسان مسکن در چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر صنعت ساختمان سازی در کشور با کاهش تقاضا و در نتیجه رکود ساخت و ساز مواجه شده است و سرمایه گذاران تمایلی به ساخت و ساز ندارند.
این کارشناسان معتقدند: نوسانات قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی تاثیری بر رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز ندارد و قیمت آهن تابع بورس جهانی است و به همراه تغییر بهای ارز می تواند در نگاه کلان بر قیمت این کالا تاثیر گذار باشد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: دولت برای تامین مسکن مردم و رونق بازار ساز و ساخت اقدامات خوبی از جمله پرداخت تسهیلات به خصوص در بافت فرسوده انجام داده است ولی به دلیل رکود حاکم بر بازار، مردم و سرمایه گذاران تمایل و استقبالی در این بخش از خود نشان نداده اند.
محسن حیدری در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه رونق ساخت و ساز متاثر از نوسانات قیمت آهن نیست، ادامه داد: توان مالی محدود مردم و بازارهای کاذب ساخت مسکن از جمله مهم ترین عوامل در رکود بازار ساخت و ساز است.
یک کارشناس فعال بخش مسکن نیز گفت: اکثر ساختمان سازی ها در سال های اخیر بتنی شده است و آهن استفاده شده در این ساختمان ها ۷۰ کیلوگرم در هر مترمربع و در ساختمان های فولادی ۱۰۰ کیلوگرم در هر مترمربع است.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،در جلسه ای در فرمانداری شیراز که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس و سایر ارگان های مرتبط با بحث ساخت و ساز استان انجام شد، بر نقش نظارتی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید شد.تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

 

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

در جلسه بررسی میزان تاب آوری ساختمانهای قدیمی شیراز که به میزبانی فرمانداری شیراز در ساختمان آن برگزار شد، شهردار شیراز و شهردارهای مناطق ۱۱ گانه، مدیر بحران شهری و اعضا هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان فارس حاضر بودند.

عالیشوندی، فرماندار شیراز، با اشاره به شهادت چند تن از آتش نشانان در فاجعه ساختمان پلاسکو تهران، گفت: حادثه فوق زنگ خطر را برای مطالعه و تحلیل مشکل و آسیب های ناشی از بافتهای فرسوده و قدیمی شیراز و اتخاذ تصمیمات در زمینه مدیریت بحران در نواحی شهری به ویژه کلان شهرهایی با تراکم بالای جمعیتی را به صدا در آورد.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،محسن اولیاء در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز باید کار عملی و دقیق صورت گیرد.شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

 

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

وی ادامه داد: اینکه شهرداری ها علاقه‌مند باشند ساخت و ساز از مسیر کمیسیون ماده ۱۰۰ عبور کند و جرایم مربوطه را به عنوان درآمد تلقی کنند و اتکای درآمدهای شهرداری به ماده ۱۰۰ باشد، برای شهرها مناسب نیست.

رئیس اسبق سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد تاکید کرد: با توضیحاتی که شهردار یزد ارائه کرد، خوشبختانه شهرداری یزد این رویکرد را ندارد و به دنبال کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد است.

اولیاء با اشاره به اینکه مردم باید در سطح شهر مشارکت ویژه و فعال داشته باشند، گفت: شهرداری باید به سمتی برود که شهروند یزدی هزینه زندگی در یزد را تامین کند.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین

به گزارش اخبار نظام مهندسی ،دانش‌آموزان پايه اول دبستان دخترانه هادي در تاريخ چهارشنبه ۶ بهمن ماه از مجموعه نظام مهندسي معدن استان يزد با هدف آشنايي با توانمندي‌هاي معدني استان و شناخت سنگ‌ها و کاني‌هاي استان يزد بازديد کردند.بازدید دانش‌آموزان دختر از ساختمان سازمان نظام مهندسی معدن

 

بازدید دانش‌آموزان دختر از ساختمان سازمان نظام مهندسی معدن

بازدید دانش‌آموزان دختر از ساختمان سازمان نظام مهندسی معدن

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین معین
متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این باره به این شرح است:
 
  بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای دکتر محمد تقی احمدی
 
رییس محترم دانشگاه تربیت مدرس
 
سلام علیکم
 
در پی حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران که صحنه ایثار و فداکاری آتش نشانان غیور شد و احساسات عمومی مردم ایران را در کمک به آسیب دیدگان و وحدت و انسجام ملی در برخورد با چالش ها نشان داد؛ از آن نظر که باید همه تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اتخاذ شود و توان کشور در مدیریت بحران تقویت گردد؛ لازم می دانم، «هیأت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» به ریاست جناب عالی و عضویت شخصیت های علمی و خبره در تخصص‌های مختلف ذیربط به شرح ذیل تشکیل شود و ظرف مدت دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را با «بررسی علل و عوامل وقوع آتش ‏سوزی و فرو ریختن ساختمان»، «نحوه مدیریت محیطی حادثه»، «کیفیت هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران»، «راه‌های پیشگیری از تکرار آن» و «اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم» ارایه و گزارش دقیقی جهت اطلاع مردم شریف ایران منتشر نماید.
 
کلیه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط موظفند با این هیأت همکاری نموده و اطلاعات مربوط را در اختیار بگذارند.

برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سایت نظام مهندسی مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1395 | نظرات ()